28 januari, 2010

Hej Bloggen.

Min blogg har dåligt inflytande på mig. Sist jag bloggade om en pryl var det en Bianchi D2a. Ett tag efter inlägget köpte jag en. För ett tag sen tjatade jag om ett par Mavic Ellipse och nu är dom på väg från CRC. Plus ett Profile Airwing och lite annat smått och gott.

Idag fick jag panik när jag gick in och skulle kolla trackningnumret och det står "27-01-2010 22:47 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE". Ett mail till Parcelforce och en timme svaret att jag har jag inte behöver oroa mig, allt är i sin ordning och att Vicky, som hon hette, hade gjort en extra check på mitt kolli och att någon från firman i Sverige (schenker tror jag) levererar till min dörr mellan 7.30 och 17.30 på tisdag 2/2. Det är att ha koll på sina grejer. Posten i Sverige borde ta efter och skaffa sig någon slags struktur i sin L O G I S T I K. Herre min je.
Nu ska jag bara maila Parcelforce igen och kolla om dom kan komma till jobbet med paketet. För det finns ju ingen hemma att ta emot det på tisdag. Och är dom så serviceminded som den person jag var med i kontakt sist så ska det inte vara några problem.

I ska jag bli snabb. Med lättare hjul, tempostyre och spinning så ska det gå.

Mhm.

2 kommentarer:

  1. Är det alltså bullhorn som gäller i år. Jag som vill åka med riser. Får fundera lite på det där...

    Spinning ikväll och på söndag förmiddag. Jag VÄGRAR bli sist fler gånger. :D

    SvaraRadera
  2. Jocke, det är dubbla styrkombos som gäller.
    • Kort styrstam med mycket lutning och ett bullhorn för längre, snabba turer
    • En lite längre, inte så vinklat med kapat riser för att diva sig på Möllan.

    Jag tror du är snabb. Som jag sagt innan vurpor och tappade vevarmar har ingen med hastighet att göra! :)

    SvaraRadera