13 november, 2009

Göteborg Cykelfilmfestival



Idag drar jag mig norrut längs västkusten för att bevista Götelaborgs Cykelfilmfestival. Två dagar med cykel, film, roller race och öl. Det ska bli himla prima. Mest ser jag nog fram emot Vive le Tour som jag aldrig lyckats se. Stjernerna og Vandbærerne av Jørgen Leth ska också bli kul att se. Jag ska bo hemma hos Nybro-sonen Johannes som så hjärtligt öppnar sitt hem för mig och låter mig sova över. Att han bor bara 300 meter från Underjorden där allt utspelar sig är ju en bonus av sällan skådat slag.

Annars har det varit rätt dåligt med cykling på sistone. Jag har tänkt mycket på att cykla och min celestefärgade vän gråter och tjatar på mig nästan varje dag om hon vill komma ut och åka. Snart, kära vän, säger jag. Snart.
Men mörker och att spela Fifa 10 är två anledningar till att det inte blir av.

Jag vet att bilden inte har något med inlägget att göra, förutom att nämnda Johannes och jag är bördiga från eller trakterna kring Nybro. Men jag tycker det är en fet t-shirt.

1 kommentar: