24 december, 2009

Finfina klappar

Tomten kom med godsaker i säcken.
1 st. chokladfondue (tack syrran)
1 st. nyckelring i rostfritt med "FUCK YOU, YOU FUCKING FUCK" instansat (tack systerbarn, 6 och 7 år gamla)
3 st. sherry-glas (tack mor)
1 st. sedel, större valör (tack mor, tack far)
1 st. Selle Italia/diquigiovanni-keps (tack brosan) * **
1 st. UFOLEP teamtröja med nr. 13 (tack brosan) * **
1 st. Kalmar FF almanacka 2010 (tack Henrik Rydström, tack far)

Jag är mycket nöjd. Det är många, många år sedan jag fick resa mig ur soffan så många gånger och gå fram till tomten och säga tack, som i år. (Även om det blev ett och annat missförstånd mellan Lukas 31 år och Lukas 6 år. Men inte värre än när han öppnade mitt chokladfondue-set och han tittar väldigt undrande på sin farmor och säger "men vad är det här för något?", lägger det i soffan och kilar över till tomten för att hämta ett nytt paket som aviserats honom. Det gjorde inte mig så mycket att jag inte fick öppna det själv. Eloge till dom som märkt upp klapparna med "Lukas B." och "Lukas R.").

*=(h)julklapp. Kostar på mig att vitsa till det lite. Det är trots allt jul.
**=ber om ursäkt för den undermåliga bildkvaliteten. Taget i stundens ingivelse och iver då jag på julaftonskväll kom hem och kunde prova sakerna utan att släkten lade sig i.***
***=dom lade sig inte i så mycket. Men det var nog bara jag och Bloggens Enda Läsare som vet hur fina grejerna är av oss som var i rummet

God Jul.



Edit. Efter lite research: UFOLEP verkar vara Frankrikes motsvarighet till Friluftsfrämjandet. Fast dom främjar all sport, från cykling via skridsko till roadracing och exotiska sporter som speedway och skidskytte. Jag kommer alltid bära min UFOLEP-tröja med stolthet och värme. Jag kommer inte heller ha några skrupler att bära en italiensk keps och fransk tröja, trots att jag vet att dessa nationers syn på cykling är så vitt olika som en annans syn på Pizza Hawaii och Coq au Vin. För vad är väl ändå nationsgränser när vi ändå alla förbrödras i kadensens tecken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar