19 februari, 2010

Rektur™ Bildande av förening©

Imorgon blir det en bra dag. Vi tar bil och åker ut över de skånska vidderna, över åsarna och ner i dalarna, längs de (ja, inte än men snart) porlande bäckarna för att besluta längs vilka vägar Un Giro di Sporco Sud 2010 ska gå. På kartan ser det bra ut. Riktigt bra ut. Några riktiga mördare som förhoppningsvis kommer skaka om i positionerna. Men inget är säkert och vägarna vi ska kolla imorgon kan mycket väl visa sig vara 70- och 90-vägar och därmed helt värdelösa ur aspekten "här är det bra att ha en oorganiserad cykeltävling". Och då är det tillbaka till ritbordet igen, så att säga.
Imorgon kommer även föreningen ha sitt första styrelsemöte och formellt bilda förening. Det är riktigt modigt att en grupp människor som länge haft devisen "Vi är ingen jävla idrottsförening" blir ordentliga och registrerar sig i register. Dags att sluta vara outsiders och börja starta studiecirklar.
Det jag har på min topp5-lista vad gäller studiecirklar är:
1. Bygga hjul
2. Effektiv rengöring
3. Hur många folköl behöver man för att tillgodogöra sig ett rättvist antal kolhydrater
4. Bygg din egen rulle
5. Allmänt mek och underhåll

Cykelvåren är lovande. Bianchin vill ut på gatorna. Det vill jag också. Idag har första tecknet på vår kommit, snön töar, vilket både är glädjande och trist. Jag gillar ju ändå snön. Framförallt nu när jag har fått på mina speedkings och plöjer som ett jävla lok genom snödrivor, snömodd och en och annan pensionär. Men nåt ska jag väl ha för att ha "gone to work on the homes here with a pair of pliers and a blow torch" på skärmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar