30 december, 2009

Mellandagsshopping

Av en ren händelse halkade jag in på Sveriges stora, men aaaaaaaack så långsamma, webbshop för cyklar och cykelprylar. Jag visste inte riktigt vad jag skulle köpa men att jag skulle köpa, det visste jag. Så efter ett lite tags rotande och browsande i diverse kategorier blev varukorgen följande:
• 1 st UMF styrstam, 65 mm. Avsedd för att få lite bekvämare och upprätt position på polohojen
• 1 st PRO styrstam, 80 mm. Avsedd för mitt framtida bullhorn-kombo
• 1 st Gravity riserstyre med 40 mm:s rise. Avsett för lite mer kafébetonad style på riser-kombon
• 1 par Shimano SPD-pedaler. Avsedda för lite snabbare cykling fram och tillbaka till jobbet

När jag väl betalat och skickat kom jag på några grejer till jag borde köpt. Ett par små bromshandtag, speed kings (fast dom fanns bara i 35 mm och ej vikbara, lite slangar, några verktyg, ett par skoöverdrag, ett par cykelhandskar med långa fingrar för vinterbruk.

Om lite drygt en och en halv vecka är det dags för systemkatten här i Malmö som yours truly står bakom. Jag har ingen aning om hur många som kommer. Men på trevlighetsdagen har jag för mig att det var runt 30 pers som körde och kom och hängde. Det trots att regnet pissade ner. Jag hoppas att vädret blir okej och att det kommer en del folk.
Nu måste jag bara komma ihåg att köpa lamineringsfickor och printa spokecards och karta tills det är dags.

Och idag ska jag få en annan julklapp av migsjälv. Tre rosor på armen. Låter lamt men stilen och enbart svart gör att det kommer bli grymt.

Mer bläck åt folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar